П Р О Е К Т О Д О Г О В О Р
Днес,____.2011 г., в гр. София, между
1. Етажната собственост, находяща се на адрес ж. к. „Надежда” _І част, бл. 135, представлявана от …………………………………………….. „………………………………………………….., действащ/а въз основа на решение на Общото събрание на Етажната собственост от 19.11.2011 г., посочената етажна собственост наричана по долу за краткост ВЪЗЛОЖИТЕЛ, от една страна,
И
2. _____________________, с ЕГН __________________, притежаващ/а лична карта __________, с постоянен адрес __________, наричан/а по долу за карткост ИЗПЪЛНИТЕЛ, от друга страна,
БЕ СКЛЮЧЕН НАСТОЯЩИЯТ ДОГОВОР (по-долу „Договор”), КАТО СТРАНИТЕ СЕ СЪГЛАСИХА ЗА СЛЕДНОТО:
І. ПРЕДМЕТ НА ДОГОВОРА
1. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ възлага, а ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ приема да извърши, от името и за сметка на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ, всички правни и/или фактически действия във връзка с обслужването, поддържането на реда и контрола върху ползването и поддържането на общите части на сградата и спазването на вътрешния ред в сградата в режим на етажна собственост, съгласно предвиденото в чл. 5 по-долу, а ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ се задължава да заплаща уговореното възнаграждение при условията на Договора.
II. РАЗЧЕТНИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
2.1. За предоставяните от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ услуги по този Договор, той има право на възнаграждение общо в размер на 260 (двеста и шестдесет) лв. на месец, което се разделя по равно между собствениците/обитателите в етажната собственост според броя на живущите в съответния обект (апартамент). Всеки собственик отговаря за изплащане на съответната част от възнаграждението на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ съгласно предвиденото в предходното изречение. Собствениците на имоти в сградата не са солидарно отговорни за заплащане на възнаграждението на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по този Договор.
2.2. Освен възнаграждението по предходната разпоредба, всеки от собствениците/обитателите, заплаща определената от Общото събрание месечна такса за текущо поддържане на общите части на сградата, а именно:
разходи по поддръжка на асансьор – 0.85лв.;
разходи за електрическа енергия на асансьор – 0.90 лв.;
разходи за електрическа енергия на осветление – 0.50 лв.;
разходи по почистване – 1.30 лв.
2.3. Разходите за управление и поддържане на общите части на сградта се разпределят по равно между собствениците/ползвателите/обитателите в сградата според броя на живущите в съответния обект (апартамент).
2.4. Разходи за управление и поддържане на общите части на сградта не се заплащат за деца, ненавършили 6-годишна възраст, както и от собственик, ползвател и обитател, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година.
2.5. Собственици, ползватели и обитатели, които отглеждат в етажната собственост животни, подлежащи на извеждане, заплащат разходи за електрическа енергия, вода, отопление, почистване на общите части и абонаментно обслужване на асансьора за всяко животно в размер като за един обитател.
2.6. Размерът на разходите, който следва да се събира от собствениците/ползвателите/обитателите за управление и поддържане на общите части на сградата е определен в Приложение 1 към настоящия Договор.
2.7. Освен възнаграждението по чл. 2.1. и разходите по чл. 2.2. по-горе, всеки собственик е длъжен да заплаща месечна вноска за фонд „Ремонт и обновяване”, определена в Приложение 1 към настоящия Договор, съразмерно с притежаваните идеални части от общите части на сградата.
IIІ. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛЯ
3. От събраните суми през отчетния месец, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ извършва своевременно разплащане на режийните разноски на етажната собственост, като средствата за фонд „Ремонт и обновяване”, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ следва да превежда незабавно по сметка, открита на името на Председателя на Управителния съвет на етажната собственост. По посочената сметка ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ следва да превежда наемната цена, заплащана ежемесечно от наемателя (а именно 120.00 /сто и двадесет/лв) на помещението в сградата, използвано за магазин за хранителни стоки.
4. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да изпълнява предмета на Договора с грижата на добър стопанин, спазвайки всички изисквания на законовите и подзаконовите нормативни актове.
5. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава:
Да изготви и предложи за приемане на Общото събрание на етажните собственици Правилник за вътрешния ред в етажната собственост;
Да подготви и предложи за приемане от Общото събрание на етажните собственици годишен бюджет, който да удовлетворява грижите за доброто стопанисване общите части на сградата, както и да определи дължимите месечни вноски от страна на оттделните етажни собственици;
Да извършва счетоводно отчитане на приходно – разходния баланс по режийното обслужване;
Да осъществява задълженията на Касиера - да събира месечните вноски според приетия бюджет и решенията на Общото събрание, включително като изготвя и изпраща до етажните собственици покани за плащания на дължимите вноски, както и да извършва всички дължими плащания за използваните в общите части консумативи – електроенергия, асансьорни такси, и др. – надлежно и в срок, така че съответните услуги да бъдат предоставяни без прекъсвани от съответните дружества/лица-доставчици;
Да организира и привежда в изпълнение решенията на Общото събрание на етажните собственици и да следи за спазване от страна на собствениците/обитателите на нормативните изисквания и Правилника за вътрешния ред;
Да изпълнява приетия от Общото събрание бюджет, като не може да прави никакви разходи извън предвидените в него;
Да отчита управлението си пред Общото събрание, свикано за избор на нов Управител или Управителен съвет, включително и да изготвя и представя за одобрение финансови отчети за дейността си;
Да съгласува с Управителния съвет/Управителя всички допълнително възникнали разходи за услуги и консумативи и да предприема необходимите действия по заплащането им след получаване на одобрение от страна на Управителния съвет/Управителя. За всички извършени разходи следва да се предоставя надлежен разходо-оправдателен документ;
Да води строга отчетност за получените приходи и направните разходи и ежемесечно да предоставя тази информация на етажните собственици, чрез залепване на съобщение на видно място в сградата;
Да води индивидуален баланс за всеки етажен собственик, като текущо отразява дължимите суми и получените приходи;
Да предоставя на всеки етажен собственик квитанция за заплатената от него сума в момента на плащането й;
Да получава възнаграждението си след уреждане и заплащане на останалите разходи на етажната собственост;
Да събира дължимите суми от собствениците/обитателите на имоти в сградата, включително да събира вноските за фонд „Ремонт и обновяване”;
Да организира поддръжката на асансьора (като координира съответните действия, с дружеството, наето да поддържа асансьора в сградата), като и да поддържа общите части на сградата;
Да внася ежемесечно остатъка /ако съществува такъв/ от събраните суми в каса, намираща се във ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ или по посочена от него сметка;
При необходимост да подменя електрическите крушки в сградата;
Да изготви и поддържа книга на собствениците в сградата;
Да извърши всички необходими регистрации във връзка с етажната собственост при държавните и общински органи, както и да съхранява техническия паспорт на сградата;
Да свиква Общо събрание при нужда или по искане на собственици, притежаващи най-малко 20 на сто идеални части от общите части на сградата;
Да предприема необходимите действия за събиране по съдебен ред на неплатени суми, дължими собствениците/ползвателите/обитателите, както и за налагане на санкции по административен ред на собствениците/ползвателите/обитателите, които не изпълняват задълженията си по ЗУЕС, Правилника за вътрешния ред и/или решенията на Общото събрание.
6.1. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да извършва всичко необходимо за събиране на дължимите от страна на етажните собственици месечни вноски, включително ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ има право да предприема действия по принудително събиране на дължимите вноски съгласно предвиденото в закона. Такива мерки се предприемат само срещу нередовните платци. Собствениците на имоти в сградата не са солидарно отговорни за заплащане на разходите за поддържане на Общите части и възнаграждението на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по този Договор.
6.2. В случай, че в етажната собственост има неизрядни платци, ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да предприема необходимите действия за събиране на неплатените суми по съдебен ред.
6.3. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен временно да преустанови достъпа до асансьора на етажната собственост на неплатилите собственици/обитатели в съответствие с решенията на Общото събрание.
6.4. Временното спиране на достъпа се възстановява само след заплащане на дължимите вноски от неизрядния длъжник. Същият дължи заплащане и на всички разходи, направени във връзка ограничаване и възстановяване на достъпа до асансьора.
IV. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ
7. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право във всеки момент да осъществява контрол върху изпълнението на задълженията на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ по договора, както и да отправя в писмен вид своите препоръки към неговата дейност.
8. Всички собственици/ползватели/обитатели/ в етажната собственост, страна по този договор, са длъжни да заплащат на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ своят дял от месечната такса определена от Общото събрание на ЕС /Приложение 1/.
9. Етажните собственици имат право да получават информация относно получените/събраните от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ суми и направените разходи от името и за сметка на етажната собственост.
10. Етажните собственици/обитателите, които отсъстват също дължат заплащане на съответните разходи съгласно този Договор.
11. При неплащане на месечните вноски от страна на етажен собственик/ползвател/обитател, той дължи лихва в размер на 0.5 % върху съответно дължимата сума. Сумите, събрани от лихви, се внасят във фонд „Ремонт и обновяване”.
12. Отговорността за заплащане на съответните суми от страна на етажните собственици/ползватели/обитатели е индивидуална. Собствениците/ползвателите/обитателите не отговарят солидарно за заплащане на сумите по настоящия Договор.
V. Фонд „Ремонт и обновяване”
13. Средствата във фонда „Ремонт и обновяване” се набират в сметка със специално предназначение, открита на името на председателя на Управителния съвет. В тази сметка се превеждат и всички други суми, съгласно предвиденото в този Договор, влкючително суми, останали след заплащане на консумативните разходи и възнаграждението на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ.
ИЗПЪЛНИТЕЛ:
Гр. София,
Ул. „Осогово” № 30
Тел. № 070012101;
Моб. № 0879122099;
0879122095.
VIІ. СРОК НА ДОГОВОРА .ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОГОВОРА
14. Настоящият договор се сключва за срок от една година
15. Настоящият договор може да бъде изменян и допълван само по взаимно съгласие между страните, изразено с писмен анекс към договора.
16. Настоящият договор се прекратява без предизвестие при изтичане на срока, по взаимно съгласие между страните, изразено в писмена форма или с едномесечно писмено предизвестие на всяка от страните, отправено до другата.
17. Настоящият договор може да се прекрати от възложителя, ако не се събират 75% от планираните приходи.
VIIІ. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
18. При противоречие на условията на този договор, дължащо се на изменения в законовите разпоредби и нормативни актове, ако това е необходимо, страните отстраняват това противоречие като сключват допълнителен анекс към този договор в 10 (десет) дневен срок от констатиране на противоречието.
19. Всички уведомявания ще се извършват в писмен вид, на посочените по-горе адреси. При промяна на адресите за кореспонденция, страните се уведомяват най–късно до четиринадесет дни след промяната, в противен случай известията и кореспонденцията се считат за редовно връчени.
20. За всички неуредени от настоящия договор въпроси ще се прилагат разпоредбите на ЗЗД и действащото гражданско законодателство на Р. България.
21. Всички спорове между страните ще се решават чрез преговори и в дух на взаимно съгласие и разбирателство.
22. При непостигане на съгласие между страните при водените преговори по предходния член, спорът се отнася за решаване пред компетентния български съд в гр. София.
Настоящият договор се изготви и подписа на български език в два еднообразни екземпляра, по един за всяка от страните.
ПРИЛОЖЕНИЕ № 1
Общото събрание на ЕС, с протокол от 19.11.2011г. определи размера на сумите за текущото подържане на общите части на ЕС, както следва:
Консумативните разходи и разходите за текущо подържане се разпределят, както следва:
разходи по поддръжка на асансьор – 0.85лв.;
разходи за електрическа енергия на асансьор – 0.90 лв.;
разходи за електрическа енергия на осветление – 0.50 лв.;
разходи по почистване – 1.30 лв.
възнаграждение за услугата Професионален домоуправител – 2.00 лв.
Горните суми се разпределят по равно между собствениците/ползвателите/обитателите в сградата според броя на живущите в съответния обект (апартамент).
Вноските за фонд „Ремонт и обновяване” се разпределят съразмерно с притежаваните идеални части, както следва:
Ап. 1 –
Ап. 2 -
.
Деца до шест годишна възраст не заплащат разходите.
Магазинът на партерния етаж на блока (отдаден под наем на ______________________________), който има самостоятелен вход, заплаща консумативните разходи и разходите за текущо подържане съгласно предвиденото в тозо Договор. Освен посочените разходи наемателят заплаща и месечен наем в размер на 120,00 (сто и двадесет) лева.
ВЪЗЛОЖИТЕЛ: …..........................
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
АНЕКС №1
Към договор от ____.2011г.
/м/у …………………… и ,,УСЛУГИ 2010” ООД/
Днес ____.2011г.на основание чл. 16, двете страни се договориха за следното:
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ се задължава да предаде на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ информация за общия брой на собствениците и обитателите от ЕС, както и разпределението им по бройки за всеки обект/апартаменти и студио/, а така също и % и.ч. за всеки магазин или офис от партерния етаж.
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ се задължава своевременно да уведомява ИЗПЪЛНИТЕЛЯ за настъпили изменения в броя на обитателите във входа и предаде актуализирания списък по обекти.
ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ събира таксите от собствениците или ползвателите до 5 число на следващият месец, като своевременно /с писменно съобщение на видно място/ обяви две дати и час за посещението на своя служител.
На основание чл. 5 от посочения договор ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ заплаща разходите по поддръжка на асансьора към фирма ………………………………. с която ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има сключен договор/приложено копие/.
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща сумите за изразходвана ел. енергия по следните клиентски номера:
……………………. – за асансьор АС;
……………………….. – за осветление ОН.
До 10 дни след събиране на таксата ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ се задължава да представи отчет за извършените разходи, като предостави нужните документи/фактури, фискални бонове и т.н..
ВЪЗЛОЖИТЕЛ: ….......................... ИЗПЪЛНИТЕЛ:……………………